Takım Yönetimi Becerileri

Written by on 22 Aralık 2020

Takım Yönetimi Becerileri : Yani yönetici olarak yeni bir işiniz var. Tebrikler! Ya da belki yeni bir takımı bir araya getirme görevi size verilmiştir.

Her iki durumda da, ekibiniz ister halihazırda mevcut olsun ister onu yaratmak sizin sorumluluğunuz olsun, sonra ne yapacaksınız?

Bu makale, ekiplerinin başarılı olması ve gelişmesi için ekip yöneticilerinin yapması gereken bazı önemli şeylere odaklanmaktadır. Bunlar, doğru kişileri seçmekten kimin ne yapacağına karar vermekten, iletişim kurmaya, insanları geliştirmeye ve motive etmeye kadar uzanır. Ayrıca kaçınılması gereken en yaygın tuzaklardan bazılarını da kapsar.

Takım Yönetimi Becerileri

Ancak ondan önce bazı tanımlar kullanışlıdır. Yönetim tam olarak nedir? Ve liderlikten farkı nedir?

Warren G. Bennis’in alıntısı iyi bir başlangıç ​​noktasıdır, “Liderler doğru şeyleri yapan kişilerdir; yöneticiler ise işleri doğru yapan kişilerdir.” Liderlik, zorlayıcı bir gelecek vizyonu oluşturmayı, bu vizyonu iletmeyi ve insanların bunu anlamasına ve ona bağlı kalmasına yardımcı olmayı içerir. Yöneticiler ise vizyonun verimli ve başarılı bir şekilde uygulanmasını sağlamaktan sorumludur .

Elbette, bu iki rol birbiriyle örtüşüyor ve tam anlamıyla etkili olmak için her iki rolü de yerine getirmeniz gerekiyor. Bununla birlikte, bu makalenin odak noktası, yöneticilerin belirli becerileri ve sorumlulukları ile onlara sunulan araçlardır. Sonuçta, insanları geleceğe dair muhteşem bir vizyona doğru çalışmaları için harekete geçirmenin bir anlamı yok, sadece uygulama söz konusu olduğunda yüzünüze yaslanmaları için.

Takım Yönetimi Becerileri : Yetkilendirmenin Önemi

Takım yöneticileri için en büyük öncelik, yetkilendirmedir. Ne kadar yetenekli olursanız olun, kendi başınıza çalışabileceğiniz çok şey var. Arkanızdaki bir ekiple çok daha fazlasını başarabilirsiniz: bu yüzden etkili bir şekilde yetki vermeniz çok önemlidir!

Başarılı yetkilendirme, kişileri ve görevleri eşleştirmekle başlar, bu nedenle önce ekibinizin rolünün ve hedeflerinin ne olduğunu açıklamanız gerekir. Bunu yapmanın iyi bir yolu, bir takım tüzüğü oluşturmaktır. Takımın amacını ve nasıl çalışacağını belirler. Bu sadece takımınızı harika bir başlangıç ​​yapmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda rotanın dışına çıkması durumunda takımı tekrar yoluna sokmak için de yararlı olabilir.

Ancak o zaman ekibinizdeki beceriler, deneyimler ve yetkinlikler hakkında düşünme ve insanları görevlerle eşleştirmeye başlayabilirsiniz. Görev tahsisi hakkındaki makalemizi okuyun.Bunun nasıl yapılacağı hakkında daha fazla bilgi için ve ekip üyelerinin beceri setleri arasındaki boşlukları yönetmek gibi gerçek dünyadaki zorluklarla nasıl başa çıkılacağını öğrenmek için.

Takım Yönetimi Becerileri :Ekibinizi Geliştirmek

Takımlar, farklı bakış açılarına ve yeteneklere sahip ve kariyerlerinin farklı aşamalarında olan bireylerden oluşur. Bazıları, kendilerine tahsis ettiğiniz görevlerin zor olduğunu görebilir ve desteğe ihtiyaç duyabilirler. Diğerleri yaptıkları işte “eski eller” olabilir ve becerilerini genişletmek için fırsatlar arıyor olabilir. Her iki durumda da, tüm çalışanlarınızı geliştirmek sizin sorumluluğunuzdur.

Yönetimin bu yönündeki becerileriniz, bir yönetici olarak uzun vadeli başarınızı tanımlayacaktır. Ekip üyelerinin yaptıkları işte daha iyi olmalarına yardımcı olabilirseniz, insanların çalışmak istediği bir yönetici olacaksınız ve kuruluşunuza da büyük katkı sağlayacaksınız.

Çalışanlarınızı geliştirmenin en etkili yolu, düzenli geri bildirim vermenizi sağlamaktır.Ekibinizin üyelerine. Çoğumuz, özellikle olumsuz olması gerektiğinde geri bildirimde bulunmaktan gergindir. Bununla birlikte, düzenli olarak geri bildirim verir ve alırsanız, herkesin performansı artacaktır.

Ekibinizle ve Başkalarıyla İletişim Kurmak ve Çalışmak

İletişim becerileri hemen hemen her rolde başarı için gereklidir, ancak bir yönetici olarak normal bir çalışan olarak kullandığınızdan daha fazla kullanacağınız belirli beceriler ve teknikler vardır. Bunlar iki başlık altında toplanır: ekip üyeleriyle iletişim kurmak ve ekibinizin dışındaki insanlarla iletişim kurmak. Her birine sırayla bakacağız.

Ekibinizdeki İnsanlarla İletişim Kurmak

Bir ekip yöneticisi olarak, tek seferlik toplantıların yanı sıra düzenli oturumlara başkanlık edeceksiniz. Her türden ve özellikle de düzenli olanlardan oluşan buluşmalar , insanların zamanını boşa harcamakla ünlüdür, bu nedenle etkili toplantılar yapma becerisinde ustalaşmaya değer.Çoğu toplantı beyin fırtınası içerir seanslar. Bir takım yöneticisi olarak, sık sık gerekecek kolaylaştırmak bunlar, bu yüzden bunu yaparken rahat olmanız gerekir. Böyle bir oturumda sadece düzenli bir katılımcıyken yaptığınız gibi, yaratıcı fikirler bulmaktan daha fazlası var: makalemizi okuyun beyin fırtınası oturumlarının nasıl yürütüleceğini öğrenmek için. Nerede yanlış gidebileceklerini ve bundan kaçınmak için neler yapabileceğinizi anladığınızdan emin olun.

Aktif dinleme yöneticilerin ve diğerlerinin ustalaşması gereken bir başka önemli beceridir. Sorumluluk sahibi olduğunuzda, başkalarının ne söyleyeceğini bildiğinizi veya dinlemenin daha az önemli olduğunu düşünmek kolay olabilir, çünkü zaten bir çözüm düşündünüz.

Bu tuzağa düşmeyin. Çoğu iyi yönetici aktif dinleyicilerdir: sorunları erken tespit etmelerine (halletmeleri kolay olsa da), maliyetli yanlış anlamalardan kaçınmalarına ve ekiplerinde güven oluşturmalarına yardımcı olur.

Ekibinizin Dışındaki İnsanlarla İletişim Kurmak

Patronunuz muhtemelen iletişim kurmanız gereken en önemli kişidir. Patronunuzun sizden ve ekibinizden ne istediğini tam olarak anlamak için zaman ayırın – tam olarak neyi sevdiğini ve bunun nasıl yapılmasını tercih ettiğini tam olarak biliyorsanız, onun onayını daha iyi karşılayabilirsiniz.

Patronunuzdan size koçluk veya rehberlik etmesini istemekten korkmayın: genellikle ondan çok şey öğrenebilirsiniz, ancak bunu teklif etme konusunda proaktif olmayabilir. Eğer tavsiye almak için patronunuza başvuruyorsanız, her şeyi olabildiğince derinlemesine düşündüğünüzden emin olun. Konuyu düşüncenizin bir özetiyle tanıtın ve ardından nerede yardıma ihtiyacınız olduğunu söyleyin.

Ayrıca, bir yönetici olarak işinizin bir parçası, ekibinize bakmak ve onu mantıksız baskılardan korumaktır. Girişkenlik gibi becerileri öğrenin ve kazan-kazan müzakeresi böylece çalışmayı geri çevirebilir veya ek kaynaklar için pazarlık yapabilirsiniz.

İşinizin bir başka parçası, ekibinizin diğer gruplarla etkileşim şeklini yönetmektir. Paydaş analizini kullanın uğraşmanız gereken grupları belirlemek için. Daha sonra sizden ne istediklerini ve size yardımcı olmak için neler yapabileceklerini öğrenmek için bu insanlarla konuşun.

Disiplini Yönetmek

Ancak bunu yapmak zorunda kalmayacağınızı umduğunuzda, çoğu yöneticinin kariyerinde bir çalışanı disipline etmeleri gereken bir zaman gelir. Disiplin, temel geri bildirimden ince bir şekilde farklı olabilir, çünkü her zaman özellikle çalışanın işiyle ilgili değildir. Örneğin, telefon davranışları hakkında geri bildirimde bulunabilirsiniz, ancak zaman işleyişi veya kişisel bakım ile ilgili sorunları ele almak için farklı bir yaklaşım gerekebilir.

Açıkça yasa veya şirket politikası ihlallerinin belirlenmesi ve üstesinden gelinmesi kolaydır. Peki ya diğer durumlar? Bir yandan önemsiz görünmek istemezsin. Öte yandan, halledilmesi gereken şeylerin gitmesine izin veremezsiniz.

İşlem yapmanız gerekip gerekmediğine karar vermek için bu genel kuralları kullanın. Herhangi birinin cevabı evet ise, çalışanla özel olarak konuşmak için bir zaman ayarlamanız gerekir.

  1. Sorun, çalışanın müşteriye teslim edilebilirliğinin kalitesini (dahili veya harici) etkiliyor mu?

    Bir grafik tasarımcı, bunu telafi etmek için geç kalsa da, düzenli olarak işe geç kalıyor. Müşteriler bazen günün başlangıcında, özellikle de acele işlerde çalışırken ona ulaşamamaktan hayal kırıklığına uğrarlar.

  2. Sorun, ekibin bağlılığını olumsuz yönde etkiliyor mu?

    Bireysel tasarımcılar, tasarım ekibi üyeleri arasında birkaç toplantı yaparak kendi projeleri üzerinde çalışma eğilimindedir, bu nedenle uyum etkilenmez. Ancak insanlar dakiklikten yoksun olduğunu fark ediyor ve diğer insanların zaman tutması kaymaya başlıyor.

  3. Sorun ekipteki diğer bireylerin çıkarlarına gereksiz yere zarar veriyor mu?

    Geç gelen kişinin yanında oturan tasarımcı, ofise ulaşmadan önce müşterilerden telefon görüşmesi yapmak zorunda olduğu için mutsuz ve “Ne zaman girecek?” Sorusuna kesin bir cevap veremiyor.

Bu durumda, tasarım ekibi yöneticisi, meslektaşının üzerindeki etki nedeniyle geç kalanla konuşmaya karar verir. İşe geç gelmenin bir sorun olmadığı konusunda hemfikirler (yolda trafiği yoğun ve uzun bir yol var), ancak iş arkadaşının yapmak zorunda olduğu çağrı sayısını azaltmak için her gün saat 9.30’a kadar gelmeyi taahhüt edeceği konusunda hemfikirler. alan ve ayrıca müşterilere vermek için ona sabit bir zaman verin. Zamanını telafi etmek için geç saatlere kadar çalışacak ve fazladan telefonla ilgilenmesi için telafi etmeyi sevmediği bir görevi üstlenecek.

Olası bir disiplin sorunu ile karşı karşıya kaldığınızda, durum hakkında bilgi toplamak için zaman ayırın, ne yapacağınıza karar verin ve harekete geçin. Disiplin sorunları nadiren kendiliğinden kaybolur ve genellikle daha da kötüleşerek diğer ekip üyeleri arasında büyük bir kızgınlığa neden olur.

Kaçınılması Gereken Tuzaklar

Yeni yöneticilerin yapma eğiliminde olduğu bir dizi yaygın hata vardır. Onlardan kaçınmaya özen gösterin!

Bunlar:

  • Bir yönetici olarak başarılı olmak için mevcut iş bilginize ve teknik becerilerinize güvenebileceğinizi düşünerek. İyi bir yönetim ve insan becerileri geliştirmek için zaman ayırmanız çok önemlidir – bunlar teknik becerilerinizden daha önemli olabilir!
  • Kendi başınıza başa çıkabileceğinizi göstermek için yanlış bir girişimde bulunarak patronunuza düzenli olarak danışmamak.
  • Patronunuza bir problemi iyice düşünmeden ve problemin nasıl çözülebileceğini düşünmeden yaklaşmak.
  • Patronunu utandırmak veya kötü bir sürprizle karşılaşmasına izin vermek. “Sürpriz yok” kuralına uyun.
  • Patronunuzun sizi başkalarına karşı savunmasını gerektiren her şeyi yapmak. Bu, patronunuzun meslektaşları ve üstleriyle “itibarını kaybetmesine” neden olabilir ve ekibinin kontrolden çıkmış gibi görünmesini sağlar.
  • Kendinizden ve ekibinizden ne istedikleri hakkında müşterilerinizle (iç veya dış) konuşamamak.
  • Yetkinizi uygunsuz bir şekilde kullanmak – insanlardan yapmalarını istediğiniz her şeyin kuruluşun çıkarlarına uygun olduğundan emin olun.

Bu noktaların birçoğu aşikardır, ancak bu hataları günlük yönetim hayatının telaşında yapmak inanılmaz derecede kolaydır.


Tagged as , , ,



Continue reading


Search
Please visit Appearance->Widgets to add your widgets here
Soru Sor